■ 専門分野
商学 (キーワード:マーケティング、マーケティング・サイエンス)
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■ 学歴(学位)
1. |
2017/04~2020/03 |
大阪大学大学院 経済学研究科 博士後期課程修了 博士(経済学) |
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■ 職歴
1. |
2018/04~2020/03 |
滋賀大学経済学部附属リスク研究センター(現:経済経営研究所) 客員研究員 |
2. |
2019/09~2020/03 |
近畿大学経営学部 非常勤講師 |
3. |
2020/04~2022/03 |
日本学術振興会 特別研究員PD |
4. |
2020/04~2022/03 |
筑波大学ビジネスサイエンス系 特別研究員 |
5. |
2022/04~ |
愛知学院大学 経営学部 経営学科 講師 |
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■ 学会発表
1. |
2023/03/03 |
オンラインショッピングモールにおけるコロナ禍前後の購買行動の変化-製品特性に着目して-(市場予測のための消費者⾏動分析研究部会) |
2. |
2020/05/23 |
顧客獲得と維持における価格プロモーションの影響(マーケティングの統計的モデリング研究部会) |
3. |
2020/01/16 |
従業員のランクがサービスの知覚品質と顧客の選択行動に与える影(客員研究員ワークショップ) |
4. |
2019/02/11 |
Linking Lifestyle to Customer Lifetime Value: An Exploratory Study in an Online Fashion Retail Market.(関西ファッションビジネス・ワークショップ) |
5. |
2019/01/24 |
顧客獲得と維持に関する実証分析(客員研究員ワークショップ) |
6. |
2018/12/01 |
顧客獲得と維持における価格プロモーションの影響:サービス特性を考慮して(第105回研究大会) |
7. |
2018/06/03 |
The Effect of Quality Cues and Usage Experience on Market Basket of Service Items.(第104回研究大会) |
8. |
2018/01/24 |
Behavioral Impacts of Promotion-induced Cross-buying: The Moderating Roles of Age and Gender.(BAI-Winter 2018) |
9. |
2017/12/02 |
Impacts of Cross-Buying Behavior in Online Shopping Malls: The Moderating Roles of Store Loyalty and Relationship Duration.(第103回研究大会) |
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■ 所属学会
1. |
2018/06 |
日本マーケティング・サイエンス学会 |
2. |
2019/05 |
日本統計学会 |
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■ 著書・論文歴
1. |
2022/07 |
論文 |
Relative importance of motivation, store patronage, and marketing efforts in driving cross-buying behaviors. Journal of Strategic Marketing 30(5),pp.481-509 (共著) |
2. |
2019/08 |
論文 |
Cross-selling across Stores or within a Store? Impacts of Cross-buying Behavior in Online Shopping Malls. Journal of Marketing Channels 25(1-2),pp.47-72 (共著) |
3. |
2019/03 |
論文 |
Linking Lifestyle to Customer Lifetime Value: An Exploratory Study in an Online Fashion Retail Market. Journal of Business Research 99,pp.319-331 (共著) |
4. |
2018/12 |
論文 |
Identifying valuable customer segments in online fashion markets: An implication for customer tier programs. Electronic Commerce Research and Applications 33,pp.1-11 (共著) |
5. |
2018/08 |
論文 |
Behavioral Impacts of Promotion-induced Cross-buying: The Moderating Roles of Age and Gender. Journal of Business Diversity 8(2),pp.33-45 (共著) |
6. |
2018/04 |
論文 |
Dynamic Impact of Unprofitable Cross-buying on Purchase Incidence and Purchase Amount. Journal of Management Research 10(2),pp.65-81 (共著) |
7. |
2018/02 |
論文 |
Online Shopping Malls: Behavioral Impacts of Short- and Long-term Store Loyalty. International Business Research 11(3),pp.10-20 (共著) |
8. |
2017/09 |
論文 |
Investigating the Impacts of Individual Traits and Product Characteristics on Customer Evaluation of Sweepstakes. International Journal of Marketing Studies 9(5),pp.1-16 (共著) |
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■ 研究課題・受託研究・科研費
1. |
2020/04~2022/03
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顧客維持に対するプロモーションの影響 日本学術振興会 特別研究員奨励費 |
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■ 受賞学術賞
1. |
2020 |
独立行政法人日本学生支援機構 令和元年度 第一種奨学金 特に優れた業績による返還免除(全額) |
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