(最終更新日:2019-06-20 18:07:46)
  タケダマキコ   TAKEDA Makiko
  竹田真紀子
   所属   総合政策学部 総合政策学科
   職種   講師
■ 現在の専門分野
地域研究, 外国語教育 (キーワード:多文化共生、言語・文化多様性、言語教育、女性の権利、東南アジア) 
■ 学歴(学位)
1. 2002/09~2003/10 ボルトン大学 経営管理研究科 経営学 修士課程修了 経営修士(経営学)
2. 2003/09~2004/12 リバプール大学 英語学部 英語教授法 修士課程修了 英語教授法修士(外国語教育)
■ 職歴
1. 2008/04~2010/03 金沢工業大学 基礎教育部 専任講師
2. 2010/04~2012/03 名城大学 大学教育開発センター 専任講師
3. 2012/04~ 愛知学院大学 総合政策学部 総合政策学科 講師
■ 学会発表
1. 2018/12/07 Initiatives of ASEAN for Promotion of Women’s Rights and the Ground Reality: The Activities of Women’s Organizations towards Sustainable Development(3rd Thammasat Annual Academics and Postgraduate Conference in Asia-Pacific Studies 2018)
2. 2018/09/13 Women’s Rights in Burma in the ASEAN Context(Academic Diplomacy Project Seminar 2018)
3. 2018/08/06 Local Civil Society-Led Initiatives for Securing Rights of Poor Children in Myanmar: Indication from Northern/Southern CSOs(13th International Burma Studies Conference 2018)
4. 2018/07/08 Multilingual Education from the Perspectives of Social Identity and Peace Culture: From Classroom at a Monastic School(2nd Burma Review and Challenges International Forum)
5. 2018/07/07 Community-based Initiatives in Securing Rights of Myanmar Children: Cases from a Border Clinic and a Monastic School(2nd Burma Review and Challenges International Forum)
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■ 所属学会
1. 2008/10~ TESOL Teachers of English to Speakers of Other Languages
2. 2015/12~ 人間の安全保障学会
3. 2017/05~ European Association for Southeast Asian Studies
■ 社会における活動
1. 2010/10~2010/12 刈谷市総合文化センター名城大学連携講座 「First Step to 多読」講師
2. 2018/03~2018/03 1st Euro-Aunfair Roundtable 2018
3. 2018/03~2018/03 3rd Asian University Network Forum on Advances in Research
■ 著書・論文歴
1. 2019/03 論文  Plurilingual Education for Promoting Peace in the Post-conflict Divided Societies: Initiatives in Europe Policy Science Review 10,pp.59-68 (共著) 
2. 2019/03 論文  Transition, Women and Ethnic Equality from Burma's Dimensions Policy Science Review 10,pp.69-80 (共著) 
3. 2018/12 論文  Promotion of Women's Rights as a Key to Sustainable Development in Myanmar: Cases from Ethnic Women's Organisations  21(1),pp.15-23 (単著) 
4. 2018/03 論文  Multilingual Education for Promoting Peace in Myanmar's Divided Society: A Social Identity Perspective Journal of Policy Studies Association 20(2),pp.13-19 (単著) 
5. 2018/03 論文  Women-led Civil Society in Transition and Women's Contribution to Human Security and Social Development: Cases from the health Sector Policy Science Review 9,pp.39-47 (共著) 
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■ 講師・講演
1. 2010/10 英語多読プログラムの実践(早稲田大学)
2. 2011/07 多読-Extensive Readingの勧め-(常葉学園大学)
3. 2016/03 Human Rights and Ethnic Diversity in Japan(Mae Fah Luang University)
4. 2016/12 The Possibilities of Plurilingualism for Equality and Social Cohesion in Divided Society(Aichi Gakuin University)
5. 2018/10 Multilingual Education for Promoting Peace in the Post-conflict divided societies: Initiatives in Europe(Aichi Gakuin Universsity)
■ 研究課題・受託研究・科研費
1. 2012/04~2016/03  日本の大学英語教育におけるプログラム評価基準の構築 若手研究B 
2. 2016/04~2017/03  ミャンマーの政治的発展と民主化への移行過程における政策的課題: 地域市民社会団体の役割と積極的貢献の促進 競争的資金等の外部資金による研究 
3. 2016/10~2017/03  2nd AUNFAIR 2016 (Asian University Network Forum on Advances in Research), TIJ Conclave 2016 (Thailand-India-Japan Conclave) 競争的資金等の外部資金による研究 
4. 2017/04~2018/03  複言語主義に基づいた教育の人権意識の促進と民族平等の可能性 : ミャンマーの平和構築に向けた予備的研究 競争的資金等の外部資金による研究 
5. 2017/04~2020/03  複言語主義に基づく教育の民族平等の可能性:ミャンマーの平和構築に向けた予備的研究 基盤研究C